مرزهای چیلات و چنگوله ایلام با عراق فعال شوند


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایلام خواستار تسریع در فعال شدن مرزهای چیلات و چنگوله به عنوان پشتیبان مرز مهران شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شعبان فروتن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایلام  با بیان اینکه استان دارای ظرفیت‌های مناسبی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی است، بیان کرد: مهم‌ترین تلاش مسئولان باید معطوف به اولویت‌بندی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این منطقه باشد. در همین رابطه بخش خصوصی به عنوان بازوی دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم برای هرگونه همکاری و ارائه مشاوره را دارد.

وی همچنین خواستار تسریع در ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری مهران شد و اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم بر مرز مهران که ناشی از ارتباط گسترده اقتصادی با کشور عراق است، باید تلاش برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری مهران شتاب گیرد.

فروتن ادامه داد: نظر به ارتباط‌های اقتصادی و تردد میلیونی زوار عتبات عالیات از مرز مهران به عراق می‌طلبد که به منظور سهولت در کارها، کنسولگری عراق در این استان دایر شود.

در ادامه قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی باید در زمینه توسعه اقتصادی استان در جایگاه و موقعیت مشاور توسعه، ایفای نقش کند. بنابراین استانداری از ارائه نقطه‌نظر و تجارب بخش خصوصی در راستای ایجاد تحول و توسعه استان استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی در توسعه استان بسیار تأثیرگذار است،یادآورشد: با توجه به مزیت‌های نفت و گاز و کشاورزی در استان، بخش خصوصی باید با تمام توان در این عرصه‌ها ورود کند.

 استاندار ایلام عنوان کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید فعال‌تر شود و نشست‌های خود را به صورت ماهانه برگزار کند.

سلیمانی دشتکی اعلام کرد: تولید، صنعت، توسعه صادرات، استفاده از ظرفیت‌های بخش نفت و گاز و انرژی، توسعه منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد منطقه آزاد از جمله مسائلی است که در این شورا باید مورد بررسی قرار گیرد.

Sorry - Comments are closed