به مدت ۷۲ ساعت؛ بازگشایی بازارچه‌های مرزی غیر رسمی ایران با اقلیم کردستان

بعد از نشست فرماندار پاوه با فرمانده منطقه یکم مرزبانی عراق در پاوه، بازارچه‌های غیررسمی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق به مدت ۷۲ ساعت بازگشایی شد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فرماندار پاوه در نشست با سرلشکر شیرکو عبدالله درویش فرمانده منطقه یکم مرزبانی عراق و جمعی از فرماندهان مرزبانی عراق، مراتب اعتراض خود را از بسته شدن بازارچه مرزی شوشمی شهرستان پاوه با کشور عراق اعلام کرد.
پرویز ایده پور، در این نشست با اشاره به قدمت بازارچه شوشمی ووجود امنیت مطلوب آن خواستار اجرایی شدن تفاهم نامه‌های منعقد شده مورد توافق ۲ طرف شد.
فرماندار پاوه در این دیدار از فرمانده منطقه یکم مرزبانی عراق خواست تا مراتب اعتراض ایشان را به مقامات تصمیم گیرنده بغداد اعلام کند.
سرلشکر شیرکو عبدالله درویش هم در این نشست گفت: تمام تلاش خود را برای از سرگیری فعالیت این مرز و همچنین رسمی شدن مرز شوشمی بکار خواهیم گرفت و اطمینان داریم که این کار شدنی و اجرایی است.
چند ساعت بعد از این نشست و بازگشت مرزبانان عراقی به کشورشان، بازارچه‌های شوشمی در پاوه، سیران بند در بانه، شیخ صالح در ثلاث و باباجانی، تیله کو در سرپل ذهاب، هلال آوا در مریوان و زله قاسم رش و کیله در سردشت به مدت ۷۲ ساعت از سوی فرماندهی مرزبانی کشور عراق بازگشایی شد.
مرز‌های شیخ صالح و شوشمی در شهرستان‌های ثلاث باباجانی و پاوه، از روز شنبه ۱۴ بهمن با تصمیم یک جانبه دولت عراق بسته شدند.

Sorry - Comments are closed