سهم مرز مهران از صادرات کالا به بازار عراق باید افزایش پیدا کند

معاون اقتصادی استانداری ایلام گفت: سهم صادرات به عراق از مرز بین المللی مهران در سال جاری کاهش یافت که باید دلایل بروز این مسئله بطور دقیق بررسی شود.

به نقل از خبرگزاری مهر، ایوب درویشی روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت بازارچه و مرزهای استان اظهار داشت: هم اکنون تعداد زیادی از تجار و بازرگانان ایلامی و سایر استانهای کشور در مرز بین المللی مهران فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بیش از یک دهه از فعالیت این مرز می گذرد ولی برخی تجار برای انجام فرایندهای صادراتی خود با مشکلاتی روبرو هستند که باید با دقت نظر و تعامل با طرف عراقی آنها را شناسایی و برطرف کنیم.

معاون استانداری ایلام تاکید کرد: باتوجه به اینکه کشور عراق به سمت آرامش و امنیت حرکت میکند و برای خرابی های ناشی از سالها درگیری و جنگ نیازمند مشارکت سایر کشورهاست باید نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کنیم.

درویشی افزود: موفقیت در بازار این کشور و به دست آوردن سهم خود در این حوزه نیازمند پیش شرط هایی است و مهمترین آن شناسایی نیازهای اساسی مردم و دولت عراق است.

وی گفت: کشورهای مختلف برای حضور موفق در بازار عراق برنامه ریزی کرده اند و تلاش میکنند مهمتری نقش را در تامین کالاهای این کشور ابفا کنند ولی با توجه به مرز گسترده ایران و عراق و قرابت فرهنگی و دینی عراقی ها تمایل دارند بیشتر با طرف ایرانی کار کنند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش صادرات از مرز مهران بودیم که باید به طور دقیق عوامل این کاهش بررسی و راهکارهای افزایش مراودات تجاری و بازرگانی میان دوکشور از مرز مهران اتخاذ شود.

Sorry - Comments are closed