صادرات 18 هزار تن سیب‌زمینی تولیدی زنجان به عراق و روسیه

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از صادرات 18 هزار تن سیب‌زمینی تولیدی استان زنجان به عراق و روسیه خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، عبدالله جعفری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که طی 10 ماهه امسال، انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است و سیب‌زمینی عمده محصول صادراتی به شمار می‌رود، اظهار کرد: ارزش این میزان صادرات بیش از 4 میلیون دلار برآورد شده است و عراق و روسیه عمده مقاصد صادراتی سیب‌زمینی تولیدی استان طی امسال به‌شمار می‌رود.

این مسئول با تاکید بر این‌که سیب‌زمینی تولیدی استان زنجان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و همه ساله بازارهای ثابت و مشتریان خاص خود را دارد، ادامه داد: امسال در مجموع 210 هزار تن سیب‌زمینی در استان زنجان تولید شد که حدود 150 هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز استان است.

وی در ادامه گفت: طی 10 ماهه امسال بیش از 41 هزار و 900 تن انواع محصولات کشاورزی تولیدی استان زنجان به ارزش بالغ بر 25 میلیون دلار و با ارزش ریالی 918 میلیارد ریال صادرات صادر شده است. این در حالی است که صادرات 10 ماهه محصولات کشاورزی استان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.

جعفری خاطرنشان کرد: رب گوجه‌فرنگی، سیر، سیب‌زمینی، سیب، کشمش و فرآورده‌های لبنی عمده محصولات صادراتی استان زنجان طی امسال است و روسیه، عراق، قطر، ترکیه، آلمان، هلند، آذربایجان و افغانستان نیز عمده مقاصد محصولات صادراتی را شامل می‌شود.

Sorry - Comments are closed