توافق های جدید گمرکی تهران و بغداد

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از توافق های جدید گمرکی تهران و بغداد همزمان با سفر معاون اول ریاست جمهوری به عراق خبر داد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید حمید حسینی،​­ نشست مقامات گمرک عراق و ایران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در این نشست توافق های ­خوبی صورت گرفته که­ ­­­می تواند دستاوردهای مناسبی نیز به دنبال داشته باشد.

وی سفر رئیس کل گمرک عراق به ایران در­ اردیبهشت ماه سال آینده را از­­ جمله این دستاوردها عنوان کرد و گفت: حمل و نقل یکسره، تغییر قوانین و مقررات گمرکات با اطلاع قبلی و همینطور افزایش ساعات کار بین گمرکات دوکشور از محورهای اصلی نشست مقامات گمرک ایران و عراق در این سفر بوده است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به روابط ویژه ای تهران و بغداد افزود: ارتباط ایران با همه کشورها در حد سفارتخانه یا کمیسیون مشترک است ولی در عراق علاوه بر کمیسیون مشترک و سفارتخانه، کمیسیون عالی بین دو کشور نیز برقرار است که این کمیسیون در ایران به ریاست معاون اول ریاست جمهوری و در عراق به ریاست نخست وزیر این کشور برگزار می شود.

حسینی ادامه داد: در سفر اخیر اسحاق جهانگیری به عراق تلاش شد کمیسیون مشترک یا کمیسیون عالی تشکیل شود ولی به جهت نبود فرصت کافی،­ این برنامه منتفی شد­ ولی در برابر سند راهبری تجاری و اقتصادی بین مقامات دو کشور به امضا رسید.
وی گفت: هیئتی از اتاق بازرگانی و تعدادی از وزرا از جمله وزیر جهاد کشاورزی، وزیر امور خارجه، رئیس کل بانک مرکزی و غیره در این سفر معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی کردند.

Sorry - Comments are closed