نشست بازسازی عراق با حضور شرکتهای خصوصی بین المللی برگزار خواهد شد

در دیدار هفته گذشته آقایان “حسن دانایی فر”، مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق و “ایرج مسجدی”، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با آقای “سامی الاعرجی”، رئیس سازمان سرمایه گذاری عراق، از شرکتهای ایرانی دعوت به عمل آمد تا در نشست بازسازی عراق که در تاریخ ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ با حضور شرکتهای خصوصی بین المللی در هتل الرشید بغداد برگزار خواهد شد، مشارکت فعال داشته باشند.
در این نشست جزییات 157 پروژه سرمایه گذاری عراق در زمینه های نفت و پتروشیمی، راه آهن و مترو، آب و فاضلاب، مسکن، راه سازی، نیروگاه، شیلات، کشاورزی و… تشریح خواهد شد . علاوه بر این، پروژه های منتخب صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز به حاضرین در این نشست معرفی خواهد شد. کلیات این پروژه ها، پیش تر در سمینار بازسازی عراق که توسط دولت این کشور، دولت کویت و اتحادیه اروپا در کویت برگزار گردیده بود، ارائه شده بود.
شایان ذکر است “سفارت ایران در بغداد”، “ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق”، “سازمان توسعه تجارت ایران”و “اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق” در این نشست حضور فعال داشته و شرکت های بخش خصوصی  ایران را همراهی خواهند نمود. 
حضور شرکت های ایرانی در این نشست، این فرصت را فراهم می سازد تا علاوه بر آشنایی با سرمایه گذاران خارجی علاقمند به مشارکت در “مگاپروژه های عراق”، برای حضور مستقیم یا غیر مستقیم در مناقصات مربوطه برنامه ریزی نمایند.
از دیگر سو با عنایت به مذاکرات اخیر مقامات ایرانی و عراقی جهت واگذاری بخشی از پروژه های بازسازی به ایران و اهتمام دولت به تخصیص خط اعتباری از محل “صندوق توسعه ملی” برای این موضوع، زمینه مناسبی جهت حضور فعال شرکت های ایرانی در بازسازی عراق مهیا می باشد. 
لازم به ذکر است که ثبت نام از شرکت های واجد شرایط، پس از تعطیلات رسمی عید نوروز، از طریق سایت اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق آغاز خواهد شد.
 

Sorry - Comments are closed