صادرات بازارچه کیله سردشت به 47 میلیون دلار رسید

رییس بازارچه کیله سردشت گفت: در چهار ماه نخست امسال 76 هزار تن کالا به ارزش 47 میلیون دلار از این بازارچه به کشور عراق صادر شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید احمدآبادی افزود: در مدت مشابه سال گذشته 31 هزار تن کالا به ارزش 13 میلیون دلار صادر شده بود که امسال از نظر حجم 2.6 برابر و از نظر ارزش بیش از سه و نیم برابر شده است.
وی بیان کرد: سیمان پاکتی، مواد شوینده و بهداشتی، پوکه معدنی، مواد غذایی و آشامیدنی، آبگرمکن، ایزوگام، مصنوعات پلاستیکی، فلزی و شیشه ای در بخش صنعتی و میوه و صیفی جات در بخش کشاورزی بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پایین بودن هزینه حمل و نقل، ترافیک روان کامیون ها و همچنین نزدیکی کیله به شهرهای بزرگ شمال عراق اضافه کرد: استقبال بی نظیری برای صادرات کالا از مرز کیله سردشت وجود دارد.

احمدآبادی ارائه تسهیلات گمرکی و روان سازی صادرات را از دلایل دیگر استقبال صادرکنندگان از این گمرک عنوان کرد و گفت: گمرک سردشت متصل به سامانه جامع امور گمرکی کشور است که در این سامانه صادرکنندگان نیاز به مراجعه حضوری ندارند و بدون مراجعه به گمرک می‌توانند از راه اینترنت امور مربوط به صادرات خود را انجام دهند که در راستای افزایش صادرات، حمایت بیشتر مسوولان را نیاز داریم.

Sorry - Comments are closed